onsdag 4 september 2013

Dagens bild nr 247

Idag vart en ganska lugn dag. Inte så många möten och det hanns undan lite jox. Skönt.
Idag har jag även fattat ett viktigt beslut. Ett beslut som påverkar mitt mående och min chans till en lugn vinter. Jag har funderat över formuleringen "har du ork över till din fritid" i vårt formulär på jobbet. Vad består min fritid av? Jo, barnens aktiviteter, stöd, tvätt, disk, matlagning och läxläsning. Däremellan lite träning för egen del. Mitt beslut då. Jag har bestämt mig för att dessa uppgifter är min fritid och jag har bestämt att jag ska tycka att dessa saker är roliga och att de faktiskt är några av mina fritidsaktiviteter! Istället för att tänka att jag slutar mitt ena jobb kl. 16 och åker vidare till mitt andra jobb, hem, så lämnar jag mitt jobb och åker hem till mina fritidsaktiviteter! Det känns mycket lättare då och mina tankar om dessa saker blir gladare och lugnare. Nu gäller det att hålla fast vid detta. Fördelen med tänkesättet är att jag kan vika tvätten för att jag tycker att det är roligt och när jag känner för det istället för att tänka att jag måste göra det. Det var väl en bra tanke?! Eller hur!
Har varit på föräldramöte i Cajsas klass. Inget nytt. Hon har test imorgon på Nordens länder och städer, så vi har tränat heela veckan! Jag kan dom iaf! ;) Cajsa också!
Chip

Inga kommentarer: