söndag 19 augusti 2012

Fotbollshelg till ända...

Jag älskar mina barn, jag gör verkligen det! Jag vill att de ska få hålla på med sådant som intresserar dem, det vill jag. Men ibland blir det lite väl mycket av barnens intressen i ens liv...

Fotboll är ju faktiskt en sport som jag gillar, både att spela och att titta på, men jag trodde väl aldrig att jag skulle vara så slut efter att ha tittat på mina barns matcher! Jag är mer nervös än dom och trots att jag sitter hyfsat tyst och stilla vid sidan av planen så är jag slut efter matcherna!

I helgen hade vi vår första bollkallematch! Kul! Cajsa har taggat hela sommaren för att få gå in på planen tillsammans med A-lagets spelare! För mig som förälder så innebär det planering, bakning, kaffekokning, fikaförsäljning, hålla reda på var barnen är... Efter matchen var det dags för barnen att åka till farmor och farfar eftersom mamman och pappan skulle sponsra klubben ytterligare genom att besöka den RIK-pub som arrangerades under lördagskvällen (där för övrigt pappan hjälp till att sätta upp staket och bygga scen osv. för lagets räkning). Sen blev det söndag och dottern har bortamatch i långt-bort-i-stan, eller Innervik, vi kan kalla det Innervik. Tack till bästa Linda och Jocke!!! som rymde mig och två barn i sin bil, så slapp en ganska trött och sliten mamma sitta och köra till långt-bort-i-stan, jag menar Innervik. Ni är dom bästa!! @>-->--

Kallt och blåsigt var det i Innervik, men vi lämnade stället med huvudet högt och en seger med 12-2!
Väl hemma kastade vi i oss lite varma mackor för att dra vidare till pappan och sonen som hade hemmamatch på Tunnan. Även där avgick RIK med seger 7-3 mot Mjödvattnet. Men inte blåste det mindre på hemmaplan inte. Dock fanns det kaffe att tillgå, med gofika och mjölk!! Till skillnad från långt-bort-i-stan där det inte ens fanns mjölk! *fnys*

Ja ja... Hemarbete väntade naturligtvis för den fotbollsmorsa man blivit. Tvättning av matchkläder, svettiga strumpor, använda handdukar. Packning av ryggsäckar inför morgondagens fritidspremiär, ta fram lunchlåda till stortjejen så att hon inte svälter ihjäl, vika tvätt, diska undan, skriva shoppinglista, kolla facebook (fast det har jag inte hunnit ännu), packa mina egna grejjor (fortfarande ogjort), hänga sista maskinen tvätt (för ikväll), dö en stund i soffan under en filt (är på väg dit nu). Det finns alltid saker att göra, men nu blir det slappa en stund innan sängen kallar!

Inga kommentarer: