torsdag 21 juni 2012

Snart snart snart

Om utbränd är en sjukdomsterm så är min diagnos vidbränd. Det är nära nu. Både till semester och utbrändhet. Frågan är bara vilket som kommer att komma först... Har jobbat häcken av mig både hemma och på jobbet för att få allt att flyta men jag ligger konstant efter... Varför är det så? Varför? Dessutom är jag sugen på att engagera mig ännu mera. Varför? Jag vet inte. Min önskan om att strukturera upp allt kanske. Min vilja att utvecklas? Att gå framåt? Att hitta en mening med allt? Jag vet inte. Det enda jag vet säkert just nu är att jag redan gruvar för att gå tillbaka till jobbet, och då har semestern inte börjat än...
Men! Jag har tidigare hävdat att jag är en obotlig optimist och det tänker jag fortsätta med! Det finns en mening med allt. Nåt ska jag lära mig av det här, vad det än är... Kanske lyssna på mina egna råd... ;)
Trevlig midsommar där ute!


1 kommentar:

Anna-Lena sa...

Lyssna på dig själv, du har svaren och sköt om dig. Utvilad är bättre än vidbränd :-)
Stor sommarkram från mig..ha en riktigt skön semester och sommar!