tisdag 19 juli 2011

Regnväder

Idag är det regnigt och grått ute. Vilken himla tur då att jag ska vara inne och städa hela huset, måla Oscars rum, packa barnens kläder, tvätta, lämna kladdkakor till scoutförsäljning, dubbelkolla packningslistan, städa lite i husvagnen, måla andra varvet i Oscars rum, städa akvariet, and so on…

Vi vägde oss i lördags. Johan hade gått ner, jag hade gått upp. Sen säger min älskade make, medan jag svär över min kropps oförmåga att bli mindre, att jag kanske inte ska bli mindre, att jag kanske har nått min idealvikt. MY ASS! Inte en chans! Nähä, säger han då…. Tur att han vet när han ska sluta prata…

Jag vill åka på semester nu. Alltså jag menar NU! Inte om två dagar utan nu. NU! En massa saker måste fixas både inne och ute innan vi åker, men det hinner jag ju eftersom jag har så oändligt gott om tid…

Åver änd aut!

Inga kommentarer: