onsdag 8 september 2010

Phew!

Vilka veckor! Först blev lilleman förkyld. Visst, det händer, skolan börjar, förkylningar härjar, bit ihop och kom igen. Sen börjar jag känna mig krasslig. Fan. Skit! Har inte tid att vara sjuk, men det var bara att gilla läget. Sen blir Alice dålig och strax därefter Cajsa. I en vecka sov jag mig igen om dagarna. Klev upp, gjorde frukost åt familjen, la mig i soffan och sov Bolibompa med barnen. Blev väckt var 15 minut med frågor om ditt och datt. Vaknar till, gör lunch, diskar bort. Sover. Vaknar och gör fika, och är sen segt halvvaken tills det är dags att fixa middag till arbetaren och barnen. Sen lite lojt mys med barnen innan det är dags att sova igen. I EN VECKA!

Till slut kapitulerar jag och ringer vårdcentralen eftersom bihålorna hotar att explodera. Då får jag bråka mig till en tid hos doktorn, som, när jag väl kommer dit, ger mig en dunerkur pencillin och ett krya på dig, tack och hej.

Har då idag försökt mig på att jobba lite, men fastän jag ätit pencillin i tre dagar så finns sjukdomskänslan kvar. Fast idag upptäckte jag att jag fått tillbaka lite av luktsinnet, vilket innebär att smaken kommit tillbaka!!! Trevligt! Äntligen kan man känna smaken av det man äter. Så mycket lättare att laga mat. Fram tills idag har barnen fått provsmaka såser och grytor eftersom jag varit helt oförmögen.

Oscars kalas har vi fått flytta framåt, men nu verkar det som att vi åtminstone kan börja planera för ett kalas… Han har redan inbjudningslistan klar, samt ordnat med hur skattjakten ska gå till. Skönt att inte mamman behöver engagera sig då… 

Fick veta här under veckan att dagis skulle vara stängt på måndag. Det passar utmärkt! Först är man borta från jobbet i 1½ vecka, sen när man väl kommer tillbaka så skyndar man sig att ansöka om semester… Hur intresserad är man då av att jobba undrar jag. Men det blir bra med en 4-dagars-helg. Vi behöver det, mina barn och jag.

För er som missat det så började älgjakten i måndags, vilket i min värld innebär att jag inte kommer att se röken av min man under de kommande helgerna. Nu i helgen tar han dessutom med sig husvagnen, så vi ser honom inte på tre dagar… Hoppas att de skjuter klart första helgen (önsketänkande)… När så uppehållet kommer i slutet av september åker jag och superbästagrannen iväg på en låååång dagstripp till IKEA!! Shoppinglistan är klar och släpvagnen fixad, så nu behöver jag egentligen bara råna en bank och sen kan vi åka… Dvs om jag ska handla mer än det som står på listan…

Såg förresten att det var 20% rabatt på golv- och taklister på Coop. Måste ta mig en tur dit tillsammans med presentkortet vi fick av käraste syster. Nu vill jag ha taklister i vardagsrum och kök!!! Men men, vad är väl en bal på slottet… Vi behöver nya lampor på gården också, om vi inte vill leva en vinter i totalt mörker, så vi får väl se vad det blir. Måste nog lösa in min trisslott i hopp om extra inkomst…

Inga kommentarer: