lördag 22 maj 2010

Idolen

Alla har viktiga personer i sitt liv. För Oscars del är det pappa. Visst, han älskar mig och tycker att vi ska gifta oss en dag, pappa kan väl bo i lagårn eller nånstans, men pappa är ändå en superviktig person. Exempel:
Oscar cyklar på gården och ropar till mig att stödhjulen inte tar i marken. Bra säger jag. Ska vi hissa upp dom lite och prova om det går lika bra då? Sagt och gjort. Vi hissade upp stödhjulen och det gick som en dans. Oscar hojtar att vi måste ta bort dom innan pappa kommer hem så att han får se hur duktig jag är! Vi plockar bort stödhjulen och börjar väntandet. Han väntar och väntar och väntar och väntar. Det är fantastiskt hur lång en halvtimme kan vara om man ska vänta. Till slut kommer ändå pappa och Oscar får visa hur duktig han är.
Dagen efter är det dags för DET STORA SKITREJSET i Laxbacken. Oscar har fått lov att följa pappa i traktorn. Pappa åker i förväg och säger att han ska ringa när jag ska komma med Oscar. Oscar klär på sig, får en flaska saft och väntar. Han väntar och väntar och väntar och väntar. Han väntar så intensivt att det gör ont i mammahjärtat. Vi ringer papsen och får komma 5 minuter senare. Sen åker han traktor hela dagen, och hela dagen efter. Gissa om jag har en lycklig kille här hemma!! Lära sig cykla utan stödhjul och åka traktor i två dagar. Kan livet bli bättre för en kille på 4 år?

Inga kommentarer: