söndag 15 november 2009

Sjukdom

Förkylningar i all ära, men den här tar verkligen priset. Jag har hostat i tre veckor och det rosslar ordentligt i rören. Idag är orken totalt slut. Kan ju bero på att jag haft både Oscar och Alice på besök under natten. Oscar blev törstig vid 4-snåret så det var bara att knalla upp och fixa en mugg med vatten. Sen ligger han och vrider sig hur länge som helst. Vilket betyder att han behöver kissa men inte ids gå upp... Klev upp och åt frukost och sen stöp jag isäng igen... Har ingen ork över huvudtaget. Nu är kidsen ute och leker i blötsnön. Det är snöblandat regn och perfekt snögubbsväder. Men också perfekt väder för dyblöta barn och en massa jobb för mamma när dom kommer in...
Hoppas innerligt att jag mår bättre imorrn. Nästa vecka är en kul vecka då jag ska på diverse aktiviteter. På måndag var det nån facklunch och tisdag och onsdag utbildning i rehabiliteringens lagar. Torsdag är en vanlig dag, men då är det nästan helg, så det kan man ta! På fredag bär det av till Skellefteå på Vårdförbundets årsmöte och veckan därpå ska jag tillbaka till Skelet för vårdmiljöutbildning i dagarna två! Bara roligt alltså! Åsså mår man så här...
Ja ja, mera ingefärste till folket!

Inga kommentarer: