söndag 25 oktober 2009

Hosta

Måste vara den värsta sorten av symtom vid förkylning. Vill lixom inte ge sig och är som värst på natten. Inatt var jag tvungen att kliva upp och ta hostdämpande för jag trodde allvarligt att hjärnan skulle ramla ur skallen om jag hostade nåt mera.

Sen var det ju det här med tidsomställningen. Det stör mig VARJE år! I år hade jag helt glömt bort det och klev glatt (eller glatt och glatt...) upp klockan nio. Fixade frukost, bakade sockerkaka, dammsög, skickade iväg Johan till affären 10.40 för att handla lite lunch. Sen kom han inte hem... Han ringde 11.15 och undrade om vi hade ställt tillbaka klockan. Nä, det hade vi inte... Insåg att jag för första gången på länge hunnit med det mesta av dagen arbete före 10 en söndagmorgon. Jag gick och la mig igen...

Hade Me&I party idag. Trevligt! Men som vanligt dyrt... Men kul! Sen en god middag hos svärmor. Ska nog försöka ta mig isäng snart så att jag orkar med HLR-utbildningen imorrn...

Inga kommentarer: