torsdag 10 september 2009

Sjuka barn...

Mig själv inräknad... Imorse kom Oscar ner och sa "Mamma jag har ont i huvet, kan vi inte va hemma idag" Jag svarar att det nog inte är så farligt, ingen feber eller så. Så frågar jag var i huvet han har ont. "Meeeen *suck* i hjärnan!"
Vad säger man då? Klart som korvspad att han har ont i hjärnan!
Vi åkte till dagis och kl 14 ringer dagis och meddelar att sonen har feber och har somnat på golvet. När jag kommer sover han fortfarande och ligger med sockarna i handen tätt mot näsan. Frågan är om det var febern eller odören som gjorde att han sov så gott... ;-)

Det blir en lugn dag imorrn... Hoppas jag...

Killen som fyllde 4 för en vecka sedan, drygt, fick en cykel av farmor, farfar, faster och farbror med familj. Det har monterats stödhjul och organiserats cykelparkering. Om han kunde skulle han sova med den i sängen!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Men åhhhhh morsan, klart man har ont i hjärnan!*suck*
Trodde att han inte behövde stödhjulen längre...
Krya på er! Kram

Ulle sa...

Äsch då! Här är jag sjuk, men ingen annan än *peppar,peppar...* Ska åka och kolla på en häst imorrn, så jag hoppas att huvudvärken har släppt då! Håller med om vad du skrev på FB att vi siktar mot snötiden med dejten, men då ställer vi det så vi kan va SJÄLV, åtminstone en stund *ler*
Kram å krya på er!

Anna sa...

Jenny: Han vill inte cykla utan stödhjul, då blir cykeln stående, men med extrahjul går det som smort!
Ulle: Hoppas du piggar på dig! Inte kul att ha ont i hjärnan... Kul med ny häst! kram