tisdag 1 januari 2013

Dagens bild nr 1

Nytt år, nya förväntningar. Innan man börjar fundera på det nya ska man kanske summera det gamla.
Ett år av både medgångar och motgångar. Ett år där ekonomin rasade och vi fått kämpa oss fram. Tårar och oro för att inte kunna betala räkningar eller ha mat på bordet. Dåligt samvete över lågbudgetpresenter vid födelsedagar och andra tillfällen.
Ett år med glädje och lycka! Ett jobb jag trivs med! En helt underbar familj! Fina barn och en fantastisk make! Nya vänner som verkligen är fina och äkta! Tack Linda Jessika och Carina för att ni finns! Ett år då bästa vänninan och svägerskan kunde berätta att det kommer en lillkusin i maj 2013!
Året då vi haft Alice glutenfri och med minimala magbesvär för första gången nånsin. Året då vi provade sojaprodukter på Cajsa och insåg att hon inte tål det alls. Året då Alice började med hyposensebehandling för sin allergi och vi stötte på många motgångar efter ett tag. Min förhoppning är att det ska gå bättre 2013.
För min egen del har jag utvecklats på det mentala planet. Jag är lugnare och tryggare i mig själv än jag någonsin varit! Jag är lycklig! Men jag jobbar fortfarande med att våga känna lyckan fullt ut. Jag är livrädd för att om jag tillåter mig att verkligen njuta och vara i min lycka så kommer något att hända som krossar den. Jag vet, man ska inte tänka så, men jag är livrädd för att mista det jag har. Egoist javisst. Men så är det.
Vad gäller framtiden så hoppas jag att vi kan få rätsida på vår ekonomi. Att jag ska kunna hålla mitt löfte till mig själv att träna varje dag och äta rätt mat så att jag kan gå ner de sista kilona och börja trivas med min kropp. När vi trivs ihop mår jag bra! Jag hoppas att hyposensbehandlingen ska gå bra och att jag kan lista ut varför Cajsa inte mår 100% bra. Oscar då? Han oroar jag mig inte för. Han är en stor och trygg kille som ibland vill vara liten och bli kramad. Han älskar sin mamma och trivs med sina kompisar.
Det här året ska jag försöka ta en bild varje dag. En bild som sammanfattar dagen, eller en händelse under dagen. Vad passar då bättre än en bild på fyra underbara ungar! Cajsa, Elis, Alice och Oscar! Vi ses till sommaren Elis, då du har blivit storebror!
God fortsättning på 2013!

Inga kommentarer: