fredag 19 november 2010

Äntligen hemma!

Har nu spenderat två dagar och en natt i Stockholm. Varit på Första Hjälpenutbildning. KUL! Vi har fått lära oss hur vi ska lära ut på ett bra sätt till första hjälparna och framför allt VAD vi ska lära ut. Ofta är vi lite för duktiga och lär ut sånt de inte behöver kunna... (känner mig träffad)
Vi höll till på Nürnbergska konferensanläggning på söder i Stockholm. En mysig stadsdel som jag faktiskt aldrig besökt tidigare. Mest imponerande var ändå själva huset. Varje rum hade kristallkronor av olika modell i taket. Mysigt! Och maten var underbar! Igår fick vi rådjursbiff med potatis, sås och sallad och idag var det varmrökt lax med rosépeppar och basilikasås, potatis. Det var inga små laxbitar ska jag säga!
Jag hittade förresten ingen restaurang igår... Det blev McD. Men mätt blev jag! Och hotellfrukost fick jag! Nöjd? Ja!

Försökte hitta mig några snygga skor, men ikket! Fanns inga skor som mina fötter gillade...

Sen blev flyget försenat eftersom flygtornets personal inte behagade vara på jobbet. Fick dock ett härligt bemötande av min älskade make när jag landat! Barnen vaknade när jag kom hem, och det var också mysigt!

Nu ska jag krypa isäng!


Den här lampan var i konferensrummet (biblioteket) som vi hade lagt beslag på. Skulle gärna velat ta med den hem...

Inga kommentarer: