tisdag 19 oktober 2010

Blött och trist

När man precis har ställt in sig på att vintern faktiskt kommer i år också är det inte kul att se termometern visa plusgrader och blöta droppar komma ner från skyn. Det betyder lera. Smutsiga och blöta overaller. Sand, lera och grus fulla huset. En massa mera tvätt. Skit! Jag har mycket hellre snö än regnblask!

Annars går dagarna utan bekymmer. Kämpar på med min stresshanteringsutbildning och jag måste säga att det är svårt att vara fröken då man själv är stressad till tusen. Jag har lovat mina adepter att jag ska göra läxan den här gången, så att jag är lite lugnare. Men det har varit några hektiska dagar och jag känner att kroppen inte tycker om det tempot. Därför tar vi ledigt från jobbet imorrn och åker på hälsomässa!! Jag ska gå på en föreläsning om sömn och stress, ska bli toppenkul! Skönt med lite omväxling!

Oscar fick sin nya overall idag. Han sa: WOW! Har MIN ovelål kommit nu! Äntligen! Och den passar pelfekt! Så nu önskar vi snö från vädergudarna så att den verkligen kommer till användning!

2 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Enligt väderleksrapporten ska det bli kallare och regnet övergår till snö redan i morgon här längs norrlandskusten...så har du tur så slipper du leran redan i morgon :-)
Kram

Anna sa...

Idag, torsdag var det i alla fall -8, så om det kommer fram lera blir jag förvånad! ;)